Opleidingskoor

Doorstroming

Na de basiscursus kunnen de jongens doorstromen naar het opleidingskoor van het Roder Jongenskoor. Hier wordt gewerkt aan de ontwikkeling van het muzikaal voorstellingsvermogen en het musiceren in groepsverband. In dit tweede opleidingsjaar komen veel Engelstalige muziekstukken aan de orde. De lessen, gericht op het ontwikkelen van een goede zangtechniek, solfège- en ritmeontwikkeling, worden ook voortgezet.

In vervolg op het opleidingskoor kunnen getalenteerde jongens na een overbruggingsperiode van drie tot vijf maanden doorstromen naar het Roder Jongenskoor. Jongens in het concertkoor krijgen tevens de mogelijkheid een solistenopleiding te volgen. Hoewel niet iedereen een beroepszanger zal worden, is het goed leren omgaan met het unieke instrument ‘de stem’ van grote waarde.

Geef uw zoon de kans om:

• de mogelijkheden van zijn stem te ontdekken
  • de spreekstem als instrument optimaal te leren gebruiken
  • de eigen muzikaliteit te ontdekken en te ontwikkelen
  • plezier te beleven aan het samen muziek maken
  • les te krijgen van vakbekwame muziekpedagogen
  • gevormd te worden in het samenwerken met andere kinderen
  • zelfvertrouwen te kweken
  • kennis te maken met de grote muziek van onze Westerse cultuur
  • podiumervaring te krijgen
  • onvergetelijke indrukken op te doen

Aanmeldformulier