Concertkoor

Probationer

Na een periode van ongeveer zes maanden kunnen de nieuwe jongens worden toegelaten als probationer (dat betekent “probeerder”, afgekort met ‘prob’) in het concertkoor. In het concertkoor maken ze kennis met het leven van een chorister en hoeven ze nog niet alles te kunnen meezingen. Er wordt steeds gekeken naar en rekening gehouden met de individuele capaciteiten.

In deze periode krijgt elke jongen een persoonlijke coach, een ervaren jongen uit het koor. De probationer krijgt op de repetities een plaats naast de coach en waar het nodig is komen ze thuis bij elkaar voor overdracht van kennis en het oefenen van vaardigheden.

(Tekst gaat verder onder de afbeelding.)

IMG 7761

Als de tijd daarvoor rijp is kunnen deze probs, hun toelatingstest (auditie) doen ten overstaan van de dirigent en de hele groep jongens. Slagen ze voor deze test, dan zijn ze volwaardig lid van het Roder Jongenskoor, wat zichtbaar is in het mogen dragen van een witte superplie tijdens concerten. Als junior chorister kunnen ze blijven rekenen op de steun van de coach.

Repetitie

De jongens repeteren elke dinsdag- en donderdagmiddag op de koorschool aan de Aarhusweg. Daarnaast volgen de choristers individuele zanglessen.

Het koor repeteert op de volgende momenten:

Dinsdag:        17.00 - 18.15 uur (rep. jongens)

Donderdag:  17.30 - 18.30 uur (rep. jongens)

Donderdag:  19.15 - 21.00 uur (rep. mannen)

Adres: Aarhusweg 4-7, 9723 JJ Groningen.

Aanmeldformulier