Steun ons

Uw steun is van harte welkom. Door de teruglopende subsidiemogelijkheden is het Roder Jongenskoor steeds meer aangewezen op steun van particulieren en ondernemingen.

U kunt ons steunen door Vriend te worden van het koor.

Ook kunt u ons steunen door cd’s te kopen, concerten te bezoeken of mee te doen aan andere activiteiten en fondsenwerving.

GEEF actie 300x106

Crowdfunding

In Oktober 2022 heeft dirigent Rintje te Wies zijn functie overgedragen aan Jaap de Kok. Dit is tevens de start van een groot project 'Next Generation', dat gedurende 1 jaar het RJK in de schijnwerpers wil zetten, met publieksactiviteiten, het werven van nieuwe jongens en mannen die het plezier van zingen in het RJK willen meemaken en proeven, en het geven van concerten in binnen- en buitenland, o.a. met een concertreis naar Engeland. Het RJK wil graag deze prachtige muziek voor iedereen bereikbaar maken; voor Groningers, maar ook ver daarbuiten. Het RJK is een koor dat jongeren met elkaar verbindt, hetgeen tot een fantastische muzikale ervaring leidt. Het RJK is hofleverancier van het concervatorium.

Om dit te kunnen blijven doen, vragen we m.n. voor 3 projecten binnen het RJK uw aandacht (zie voor meer info de project pagina's):

1. Project "Next Generation", bedoeld om het RJK meer bekendheid te geven bij scholen, en jongeren in het algemeen, om zo de continuiteit van het RJK te waarborgen.  Hiervoor zullen extra PR activiteiten plaatsvinden, met o.a. open dagen en extra concerten. Kosten 5.000 Euro.

2. Verduurzaming van het koor door alle muziek digitaal te organiseren op ipads, en daarmee alle kosten van papier, copieren, en handelingen hieraan verbonden, overbodig te maken. Kosten 15.000 Euro.

3. Verlagen vervoerskosten van koorleden naar alle concerten en Evensongs. Momenteel worden hiervoor steeds busjes gehuurd, die veel geld kosten. Daarom willen we graag een eigen koorbus voor het RJK. Kosten 25.000 Euro.

Wordt daarom vriend/vriendin van het RJK door middel van een donatie. Bij voorbaat dank voor uw steun. Klik op de afbeelding om verder te gaan naar de pagina van Geef.nl.

GEEF actie 300x106